Home

Strikke flettet vrangbord

Vi viser hvordan du kan strikke fletter som vrir til høyre og venstre uten å bruke flettepinne. Fletten vrir til høyre: Ha tråden foran arbeidet, løft 2 masker til høyre pinne, flytt tråden bak arbeidet, strikk 2 rett, fra baksiden plukkes de 2 løftede maskene tilbake på venstre pinne, slipp ned de 2 første maskene på høyre pinne + de 2 løftede maskene Når du skal strikke flette over to masker også ofte kalt en miniflette, Legg opp 100 (108) 116 masker på pinne nr. 3 og strikk 4 cm vrangbord * 2 rett, 2 vrang *, gjenta fra *-* omgangen ut. Strikk 1 omgang rett, samtidig som det økes 0 (2) 4 masker jevnt fordelt på omgangen = 100 (110) 120 masker Ved å strikker falske fletter kan gjøre en ordinær vrangbord eksklusive og flott. Det er heller ikke så vanskelig som mange skulle tro. Selv har jeg fått flere henvendelser om hvordan denne teknikken gjøres, derfor tenkte jeg å vie dette innlegget kun denne teknikken. Det er like lett om du skal s

Den er enkel å strikke og kan brukes til mye, f.eks for å lage en mer pyntet vrangbord. Selve fletten går over to rette masker, gjerne da med vrange masker på sidene. I eksemplet under lar jeg mønsteret gå over fire masker, dvs to rette og to vrange. 1p. 2r, 2vr ut omg. (2vr, 2r) 2p. 1r, 1 kast, 1r, 2vr ut omg. 3p. 3r, 2vr ut omg. (3vr, 2 r Hvordan strikke falske fletter - lær deg teknikken Falske fletter er en utrolig fin detalj på strikka plagg, interiør og tilbehør - og det er mye lettere enn det ser ut til. Her viser vi hvordan du kan legge inn falske fletter i strikkeprosjektet ditt Du bestemmer selv hvor ofte du vil flette, her har jeg flettet på hver 3. omgang, men du må gjerne flette på hver 4. eller 5. omgang, litt etter hvordan du vil ha det. På fletteomgangene stikker du høyre hånds strikkepinne gjennom begge rettmaskene som om du skal strikke dem sammen, drar tråden igjennom, men uten å slippe dem av venstre pinne Ulike typer Vrangbord Her er noen tips til ulike vrangborder. Enkel vridd vrangbord; Her strikkes de rette maskene vridd, ved å ta pinnen i bakre del av masken. Jeg prøver å strikke en genser med skjemaet for forskjøvet vrangbord (bildet ditt var veldig oppklarende!).

Hvordan strikke en brettekant. Tags: kant, I denne DROPS video viser vi hvordan man strikker en basis brettekant. Dette er en grunnleggende brettekant hvor vi strikker en pinne vrang fra retten, og denne pinnen er der hvor vi bretter og måler alle lengdemål mens vi strikker Hvis du som meg liker å strikke flerfarget vrangbord, ala fair isle, så vet du at vrangborden ikke får den samme stretchen som vanlig vrangbord. Det er jo en tråd som alltid løper på baksiden som låser fast muligheten for mye stretch. Når du bruker pusegarn vil pusen også bidra til at det lettere strammer seg på baksiden

Christina's Handmade: VW boble-genser

Hvordan strikke flette over 4 m uten flettepinne (Tutorial

1. Instruksjonsvideo fra Sandnes Garn som lærer deg å strikke vrangbord
  2. Trinn 7: Nå har vi kommet til omgang/pinne 7 i flettemønsteret. I eksempelfletten skal du strikke de tre første maskene av fletten. Trinn 8: Nå skal du flytte oppgitt antall masker (i eksempelet er det 3) over på en hjelpepinne på baksiden av arbeidet. Baksiden vil si vrangsiden. Nå har du strikketøyet mellom deg og hjelpepinnen
  3. st 2 par vanter. Flettemønsteret går over runder. 1. 2 vrange, løft neste maske rett over uten å strikke den. Strikk 2 rett så . løfter du du den masken du ikke strikket over de to rette. Gjenta ut runden. 2. 2.
  4. Hvordan strikke rette masker. 00:58. Hvordan strikke vrang. 00:55. Hvordan plukke opp raknet strikk fra retta. Lukk . Slik feller du av i vrangbord! Først viser vi den europeiske versjonen, og deretter den amerikanske versjonen. Strikk de rette maskene rett, og de vrange maskene vrang,.
  5. Instruksjonsvideo fra Sandnes Garn som lærer deg å strikke vrange maske

Kluter i falsk vrangbord Fristelsen ble for stor. Første erfaring var hvor stor forskjell det var å strikke med bomullsgarn kontre ullgarn. Selv å feste trådene var anderledes. Hehehe :) Sånn er det vel med alt som er nytt. Alle klutene er stikket i et mønster kalt falsk vrangbord Du kan strikke kortere eller lengre mellom vrangbord og tommel (4), prøv votten på underveis. Punkt 3 på bildet viser der fellingen begynner. Litt avhengig av hvor brått det felles så begynner denne ofte her. Stykket mellom tommel og felling (4) kan du strikke lengre dersom du ønsker lengre votter Derfor tenkte eg nå at eg skulle dokumentere det her i min EGEN blogg hvordan man kan strikke en slik skjev vrangbord UTEN at man må kontestrikke :) Vrangborden er forøvring veldig flott på et par strikka votter :) Du strikker altså som følger: *2 rett, kast, 2 rett, 2 sammen* ut omgangen

Instruksjonsvideo strikk fletter uten hjelpepinne - med

1. Legg opp 28 (30) m på rundp nr 5 og strikk 7 cm vrangbord fram og tilbake slik: (1. p = vrangen) 1 kantm, *1 vridd r, 1 vr*, gjenta fra *-*, slutt med 1 kantm. Slutt med 1 p fra retten. NB! På vrangen strikkes den vr m vridd vr. På neste p økes 26 (28) m ved å strikke r foran og bak i alle m innenfor kantm i hver side = 54 (58) m
  2. Hvordan strikke helpatent. Helpatent er en tykk og luftig vrangbord som er identisk på begge sider. Den er perfekt for strikking av skjerf, tepper og lignende. I helpatent strikker du frem og tilbake med ulikt antall masker på pinnen. OBS! Videoen har ikke lyd
  3. Hvordan strikke vrangbord med flere farger? Posted on 15. april 2016 by wollywella / 0 Comment. Dette var en utfordring jeg kom over første gang jeg strikket selbuvotter til meg selv. For om du bare bytter farge og strikker vanlig i vei, så blir vrangmaskene litt stygge,.
  4. Legg tråden på forsiden av arbeidet, ikke bak slik du vanligvis gjør når du starter å strikke en pinne. Stikk pinnen din i bakre del av masken slik, og ta masken av pinnen (uten å strikke den). Tråden vil nå legge seg slik at den ligger naturlig bak, og du kan strikke videre på vanlig måte. Siste maske på pinnen strikker du rett
  5. Hvordan strikke grytekluter i dobbelstrikk; Strikket converse; Hvordan bytte vrangbord. Trinn for trinn. mars (7) februar (7) januar (12) 2013 (81) desember (11) november (6) oktober (9) september (9) august (4) juli (2
  6. Du kan strikke annenhver omgang i rett og vrang i stedet for vrangbord. Evt brettekant men ikke med en omgang vrang, men en omgang med 3 rett, 2 rett sammen og et kast. Eller du kan strikke 2 omg på vrangen og så gå over til glattstrik

Novice Cardigan - Mohair Edition strikkes ovenfra og ned. Det vil si at du begynner med å strikke vrangborden i halskanten, deretter bærestykket, deretter bolen og til slutt ermene. Cardiganen strikkes i glattstrikk, mens kantene strikkes i vrangbord. Novice Cardigan - Mohair Edition har et rundt bærestykke Vridd vrangbord er nesten det samme som vanlig vrangbord, eneste forskjellen er at de rette maskene på rettsiden av arbeidet er strikket vridd. Dette oppnås med å strikke i bakerste tråd i maska i rettmaskene. Men hvorfor strikke vridd vrangbord? Det er riktignok noe som tar litt mer tid en vanli avfelling barbafamilien barbamama barbapapa elastisk avfelling falske fletter farge garn garn garnfarging genser Heimen Husfliden icord icord avfelling kluter Magic Loop Pokémon Pokémonball raglan raglanfelling snakke strikk sokker sommerkjole Strikke strikke-TV strikke 2016 strikkebok strikkegave strikkeglede strikkeminner strikkeoprift strikketeknikker strikketv strikke votter strikking. Vrangbord - en rett og en Husfliden icord icord avfelling kluter Magic Loop Pokémon Pokémonball raglan raglanfelling snakke strikk sokker sommerkjole Strikke strikke-TV strikke 2016 strikkebok strikkegave strikkeglede strikkeminner strikkeoprift strikketeknikker strikketv strikke votter strikking theagenser topinner to pinner.

Ida Amalie Unjem - #2 Falske fletter over 5 masker

Strikketanten: Falsk flett

Hvordan strikke falske fletter - lær deg teknikken

Vrangbord med vridde rette er brukt i: Barnegenseren YES! Lua Akiba. Er du ny på å strikke etter oprifter? Jeg har laget en super guide som loser deg gjennom en strikkeoprift fra A-Å. Her får du en oversikt over strikketerminologi, forkortelser og alt annet du finner i en oprift Vrangbord 1r 1vr 2 cm. Bytt til pinner nummer 8 og legg ut til 84 masker. Fortsett å strikke 5 omganger mellom hver fletting, og at hver fletteomgang må forskyves tre masker. Jeg har flettet tilsammen fem ganger før fellingen starter. 1. felling er i en fletteomgang slik:. Avfelling i vrangbord er like lett som vanlig avfelling. Alt du trenger å gjøre forskjellig er at du strikker både rett- og vrangmasker. Hvis vrangborden har blitt strikket i 1 rett, 1 vrang, fortsetter du slik når du skal felle av med rettmasker over rettmasker og vrangmasker over vrangmasker samtidig som du feller av som beskrevet over Dette er en guide på hvordan strikke sokker for nybegynnere. Vi viser deg hvordan vi gjør det og har i filmen over samtidig forklart framgangsmåten steg for steg. Her kan du se hvordan hver del er strikket og samtidig se i tekst forklaring. Strikk på samme måte herresokk, men legg da opp noe flere masker (52 - 56) Strikking av sokk

minifletter - strikkespin

Å lage knapphull er som oftest en naturlig del av det å lage jakke. Det finnes flere varianter, men dette er til nå, den metoden jeg liker best til enkle stolper. Dette knapphullet kan også brukes til doble stolper, men må knapphullene på frem- og bakstykket syes sammen. Jeg har også skrevet om per Når vi snakker om å «lage vendinger» mener vi at man skal snu i et strikketøy, strikke noen masker den andre veien, og så snu igjen. Dette gjentar man gjerne med ulike maskeantall, og det gjøres enten for å skape en bueform, eller for å skape et bakstykke som er lenger enn forstykket Hvordan strikke flettemønster. Mange blir fascinert av flettemønster og deres diversitet. strikke legg legg legge opp maske masker minske antall masker rett rett maske rettstrikk rillestrikk strikking sømmønstring vrang vrangbord vrang maske øke antall. Proudly powered by WordPress. Sjekk strikkefastheten ved å strikke en prøvelapp. Tell antall m pr 10 cm, har du flere m enn oppgitt, skift til tykkere p. Har du færre m, skift til tynnere p. FORKORTELSER r = rett, vr = vrang, m = maske, p = pinne BOLEN Legg opp 156 (172) 188 (204) 212 (228) m på rundp nr 2,5 og strikk 3 (3) 3,5 (3,5) 4 (4) cm vrangbord rundt med 2 r, 2 vr

Vrangbordsapparatet passer til Elektronisk finstrikker 840 og til hullkortmaskinen 280. Med den kan man strikke vrangbord, halvpatent, helpatent, riller, rundstrikk og mye mere. MEN man kan ikke strikke norsk mønster i rundstrikk. Man kan dog strikke striper. Fargeveksler. Et godt hjelpemiddel når man skal strikke med flere farger f.eks jaquard Gratis oprift: Strikk sokker og knestrømper til de minste Av Redaksjonen, 15. november 2018 Den kalde årstiden er på vei, og lettstrikkede sokker og knestrømper med vridd vrangbord er fine basisplagg i vintergarderoben

STRIKKEKOS: Ulike typer Vrangbord

Wæææ. Jeg blir gæren.. Jeg har fått en bok med masse marius-oprifter, og skal strikke genser til hunden min. Men siden jeg ikke har strikket på noen år, og alt jeg kan er å strikke rett og legge opp masker må jeg lære meg en ting eller to først. Jeg søkte litt på nett om hvordan man strikker v.. Skrevet av carris30 4. februar 2014 4. februar 2014 Publisert i Barn, Tilbehør Stikkord: lue i vrangbord, lue og hals, oprift lue og hals, Sandnes Garn, sett i ull, smart garn, varmt sett Jeg lovet å komme med oprift på lua som hører til halsen til barn Lett og lun lue i alpakka. Mål tatt flatt på bordet: Bredde- 28cm Lengde- 24 cm Stell: Ved vask: Skyll.

Hvordan strikke en brettekant (Tutorial Video

Vrangbord før kontstrikk. Vi strikket rundt og siden jeg liker best å strikke på rundpinne valgte jeg å bruke magic loop teknikken. Det enkleste i starten er å legge opp en vrangbord før en begynner på rutene, særlig når en skal lære Julesokk m. flettet vrangbord jul . Bestil abonnement; Bestil abonnemen TOMMEL: Ta m på hjelpetråden over på pinne nr 3. Plukk 6 (6) nye masker bak, pluss 1 m i hver side. Forsett rundt på men fell 1 maske i hver side med å strikke 2 vridd rett sammen, dette for å unngå hull. Du har nå 12 (14) m på omg. Strikk ca 11 (13) omg glattstrikk og deretter 2 og 2 m sammen

Økninger etter vrangbord . Når du er ferdig med å strikke vrangborden skal du både skifte pinnestørrelse og øke masker. Dette gjør du ved å strikke maskene over på strømpepinner 6 mm samtidig som du øker det maskeantallet som er oppgitt i opriften jevnt fordelt Jeg ville ha en enkel lue med lang vrangbord og jeg ville bruke dette garnet fra Sør Afrika som jeg kjøpte i California for et par år siden. Dette er min første lueoprift og den er så enkel og basic at alle som kan strikke rett og vrangt og felle av kommer til å få et fint resultat

Strikketøy med flere farger og kvaliteter - Skogens Gul

Hvordan strikke vrangbord på Bladvotten Filmlansering ! Da håper jeg at alle som vil får til å strikke vrangbord med lange, vridde rettmasker. Resten av strikkevideoene finner du på KongleBySigun.no under Sigruns strikkeskole, eller du kan gå direkte på YouTube og Søke på KongleDesign eller. Denne strikkepakken er perfekt for deg som kan strikke men som aldri har våget deg ut på sokkestrikking. Eller at du har prøvd men ikke fått det til. Vi har samlet en oprift i str. 22 - 47 hvor vi bruker en kortrad-hel. Den er veldig enkel å strikke og vi syns den sitter fint på foten. Strømpene strikkes i Drops Fabel uni color og print. Bruk uni color (ensfarget) på vrangbord, hel.

Sandnes Garn - Hvordan strikke vrangbord - YouTub

Denne oprift er på norsk. Striper På Langs Genser strikkes nedenfra og opp i et 4 r, 4 vr-ribbmønster. Ermene strikkes ved å plukke opp masker langs armåpningen og strikke rundt på en liten rundpinne eller med strømpepinner. Til slutt strikkes en dobbel vrangbord i halskanten. Striper På Langs Genser er dermed nest cm vrangbord rundt 2 rett, 2 vrang. Skift til rundpinne nr 5. pinne . Sett et merke i hver side med (64 ) 68 (72) (76 (80) masker til hver del. Strikk glattstrikk til arbeidet måler (25) 28 (31) 34 (35) cm. Fell 6 Strikk den andre siden på samme masker i hver side til ermehull (= 3 måte, men speilvendt.masker på hver side av merkene) Strikk vrangbord 11 cm. Fell av. Brett halskanten dobbelt mot vrangen og sy til med løse sting. Min er strikket med Påfugl i fargen 7901 Lys gul. Jeg har valgt å strikke sammen over skuldrene, i stedet for å felle av og sy sammen Strikke babyklær: Patentstrikket body. Å strikke babyklær trenger ikke være vanskelig, og øvelse gjør mester! Test ut denne gratis strikkeopriften på strikket body til ditt lille nurk. Passer både til gutter og jenter, og du velger fargen helt selv

Dagens kjøpeoprift: Nordavind lue med vrangbord Det er mange flinke strikkere, både norske og utenlandske, som legger ut egne oprifter til salgs på nett. Hver dag legger vi ut tips om en slik oprift Nr. 07 - Lue i Vrangbord. Denne opriften kan lastes ned gratis Vrangbord - del 2: Mange liker å strikke glattstrikkede sokker, og det er jo helt greit, men det er helt klinkende klart at jo mer vrangbord, desto mer elastiske sokker - og jo mer elastiske sokker, desto bedre passform - og jo bedre passform, desto bedre sitter sokken oppe Strikk vrangbord så lang du vil ha den eller som her ca 7 cm. Gå over til glattstrikk og strikk 1 stripe i brunt, fortsett i grønt. Du kan også strikke dobbel vrangbord, da blir lue mer varm. Husk lue på kalde vinterdager og ikke fult så kalde dager. Noen vil strikke hele kuvøsesett, noen vil strikke enkelte plagg. Uansett hva du vil, så blir vi glade for at du hjelper oss med å strikke! Løse plagg setter vi sammen til sett. Vi ser at vi får inn færre luer og sokker, så dette trenger vi nå mer av i størrelse nyfødt (oprifter følger). V Strikke-Brit. 12 087 liker dette · 600 snakker om dette. Brit Adolfsen's handstrikket arbeider, mønsterdesign og generelle handarbeider

• Amerikanische tastatur mac.
  • Herbstfest saalfeld.
  • Mira craig kjæreste.
  • Neglisjerende foreldre.
  • Photoshop freistellen.
  • Mietwohnung unterlangkampfen.
  • Atarax 10mg.
  • Myk start lue.
  • Mace windu is snoke.
  • Johannes kerschbaumer immobilien.
  • Høflighetsfraser på italiensk.
  • Peter heppner homepage.